tisdag 5 maj 2009

dra över

idag skulle jag tanka (det absolut tristaste på jorden) när jag precis tryckt kod och stoppat in pistolen i tanken hör jag nån skrika.
jag vänder huvudet åt det hållet skriket kommer från och ser en kille komma springande mot mig, skrikande.
Han har tatueringar i ansiktet och är genomsvettig.
-NEJ! Nej, hör jag honom skrika och jag tittar mig omkring och det finns bara jag där.
jag måste ha sett bra undrande ut.
-va? fick jag ur mig när han kommit fram
-nej! har du börjat tanka? sa han och torkade svetten ur ansiktet med sin vita tröja
-ja? sa jag och fattar inget!
-äh, kan du inte sluta? kan du inte tanka på mitt kort flåsar han
-va? sa jag och började känna mig lite rädd.
-ahmen...jag måste övertrakassera (hmmmm, det är inte jag som skrivit fel, jag citerar honom korrekt) Kan du inte tanka från mitt kort?
-nej, jag har ju redan börjat och ska alldeles snart sluta tanka sa jag och tittade lugnande på småttungarna i bilen som satt som tända ljus.
-ahmen, lägg av! du får tanka för halva priset om du använder mitt kort!
-nej tyvärr sa jag. Jag är klar nu.
jag drog ur tankpistolen fast jag skulle ha tankat fullt, vågade inte stå kvar där.
-MEH! hörde du inte? Du kunde ju ha fått tankat för halva priset! sa han medan han började springa därifrån...

vilka mysko människor man stöter på ibland.

Inga kommentarer: