måndag 4 maj 2009

förklaring

jag har fått några kommentarer om mitt inlägg som jag skrev om hundattacken i Sala.

Därför vill jag ge en förklaring till varför jag skrev om händelsen på min blogg så att alla naturligtvis får en förklaring och slipper lägga ner energi på detta mer.
Jag menar inte att baktala någon...
ville bara få ur mig den hemska känslan jag fick av händelsen.

för det första så känner jag hundägaren som fick sin hund dödad.

plus att jag har barn och hundar själv.
barn skriver jag dit för att det kunde varit något av mina barn som var ute och gick med en hund.
och jag är evigt tacksam för att det inte var så.
Det måste ha varit en gräsligt upplevelse att vara med om som vuxen...tänk då om ett barn hade varit ute och hållt i kopplet

sen är jag tacksam för att den som var ute på hundpromenad inte såg den större hunden komma...
hade den sett den större hunden komma till anfall så hade den antagligen tagit upp sin lilla hund och vem vet var den större hunden hade bitit då?!?

Den lilla hundens ägare har ett HVB hem för killar med problem och jobbat med människor med drogrelaterade problem under många herrans år.

Denne sa att killen som hade den större hunden var påverkad, hög som ett hus (och tyvärr litade jag på hans omdöme. Det togs inte något blodprov eller urinprov utan jag lyssnade och trodde på dennes erfarenheter.)

De ville att polisen skulle ta in den som promenerade med den attackerande lösa hunden...

polisens svar var ;
-det hjälper inte. vi har tagit in den killen så många gånger och du ser...Vad ska vi göra? (kanske inte ordagrant men så som jag kommer ihåg att jag fick höra det)


Alla dessa händelser fick mig att må pest!

jag skriver blogg för att skriva av mig.
jag skrev för att jag mådde pyton, först och främst av händelsen

sen kom alla "tänk om, vad som skulle kunna hänt"
och som pricken över i:et var att killen skulle vara knarkpåverkad...

Det jag skrev i min blogg var helt utan namn.
jag skrev av mig.
jag skrev att det hade verkat som att han var hög som ett hus.
(för att jag hört det.)
och jag menade att jag hoppades att om det var så, att han skulle lägga av.
nu när det drabbade någon annan än honom själv.
annars skiter jag högaktningsfullt i att någon knarkar.
men när det drabbar vanligt folk tar jag avstånd.
sen hoppades jag också att han skulle lägga av för att det är en kille som vi gillar.

och det var min upplevelse.

att sen Sala är en liten stad och alla vet det mesta efter en stund tänkte jag inte på då,
eller att någon skulle ta åt sig av mitt inlägg. det är jag uppriktigt sagt ledsen för och det har jag skrivit och förklarat för killen det gäller.
min mening var inte att hänga ut just honom.

absolut inte.
och jag har all förståelse i världen för att han har haft det jobbigt efter händelsen.
Fy tusan vad gräsligt att se den hund man är på promenad med göra något dylikt.

men samtidigt efter radiopraogrammet som handlade om hundattacken i sala var det en hundtränare (eller vad det nu kallas) hade sagt till den attackerande hundens ägare att hunden skulle få ha munkorg eller inte få gå lös...
Varför följdes inte de råden?

Det har jag börjat fundera på efter radioprogrammet och det programmet var ju häromdagen..
men det behöver jag inte ta upp här...

Har nån några mer funderingar eller om nån fortfarande inte gillar vad jag gjort får ni hemskt gärna skriva antingen direkt till mig eller skriva ut mitt namn i sitt statusfält på fejjan.

jag är ledsen över att det blev en sån grej av mina känslor över hundattacken men har jag skrivit det så står jag för det men jag är mycket ångerfull och ledsen över att någon känner sig träffad men jag tycker att jag försökt förklara det till den som det gäller.

och jag hoppas att ni som mått dåligt över vad jag skrivit mår lite bättre nu när jag försökt förklara så ni inte behöver lägga ner nån energi på att tycka att jag är knäpp.
fast...
Knäpp, ja. men jag vill inte såra någon, så knäpp och lite för impulsiv med mina känslor det är väl den mixen som inte blir så bra jämt...

Förlåt för det som inte stämde....

och jag hoppas!!! hoppas att detta är ur världen efter detta!

Viktoria

3 kommentarer:

Camilla sa...

Jag är en av de många som ofta läser din roliga och inspirerande blogg och dessutom har den stora glädjen att känna dig. Vi som känner dig vet att du inte är en elak person som är ute efter att såra någon, utan har ett stort hjärta! Har man missat innehållet i ditt inlägg och dina tankar kring den otäcka händelsen och av någon anledning vänt det till något annat tycker jag att man ska läsa om det!
Kramar

Anonym sa...

Haller med foregaende talare! Camilla alltsa! KRAM M

Sarah sa...

Hej.
Jag tycker att du överreagerar. Nu vet jag inte vem hundägaren är och inte heller vilka kommentarer du fått. När en sådan sak händer är det inte så konstigt att man reagerar. Det här är, som du skriver, DIN blogg där du skriver av dig DINA tankar. Jag tycker absolut inte att du ska må dåligt över det du skrev. Återigen, jag vet ju inte vad du utsatts för i kommentarväg från andra. Men baserat på det jag läst så har du inget att må dåligt över.
Jag misstänker även att du har många som smygläser din blogg utan att kommentera. Eller?
Ta hand om dig och må inte dåligt mer!