lördag 23 maj 2009

dödsångest

igår hämtade jag ehm 15 st kycklingar.
10 st grönvärpare och 5 hedemorahönor.
de hade inte fler grönvärpare...

de var de absolut sötaste jag sett.
VI gjorde iordning i hönshuset åt dem
en bur inne därinne med en stor värmelampa över.
det är viktigt med värme.

Imorse när jag gick ut för att titta till dem såååå
har lampan gått sönder.
Det låg små döda kycklingar överallt.
Det var några som kunde röra sig lite, det ryckte till i en vinge eller så...

jag greppade kartongen som de flesta låg i och sprang in i värmen.
adde sprang som en besatt och letade fra men ny värmelampa.

4 st dog.
2 st fick vi liv i min hand.
9 st blev piggare hyfsat snabbt av värmen inomhus.

nu så springer 10 st omkring och sprätter och äter och kvittrar för fullt.
en är rättsliten efter sin näradödenuppelvelse...

men hua vad detta tog på krafterna...

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars, stackars små kycklingar.... Att få åka från mamma och pappa ända till Fastbo för att sen dö.....
Skoja bara tur att du har helande händer så att de överlevde.
Kram Marre