fredag 15 maj 2009

dålig mamma

igår sa vigg att han fått en pinne i ögat.
vi frågade hur det var med honom.

det gjorde ont när han kliade i ögat sa han...

idag är han helsvullen och illröd i ögat.
det kommer massa var.
Jag ringde doktorn på studs och vi fick ta oss till ögonmottagningen i västerås.

stackarn...
det rann både tårar och var.

doktorn lyste och vände på ögonlocket...
aj!
det har varit något skräp kvar i ögat som har skrapat sönder ögonhinnan.
stackars stackars min lilla Vigg.

Nu har han fått ögondroppar och ska inte klia i ögat...

å jag.. jag känner mig som världens sämsta mamma...

1 kommentar:

tiindra sa...

Varför är du en dålig mamma???
Ni åkte till sjukan och kolla och fick hjälp...Det är väl att vara en bra mamma....även om det var dagen efter...
Ni kunde inte veta hur han kände precis då även om han försökte förklara och hade det varit riktigt akut så hade ni säkert sett det...Föräldrar känner sina barn mest....