tisdag 26 maj 2009

mord på kullor

i går kväll tog jag den sena promenaden med hundarna.
ser i skräck en bil stå parkerad uppe vid vägen.
Hundarna började morra och
jag vände hemåt.

imorse när jag skjutsade Jacob till tåget stod bilen kvar och ännu en var uppbackad i skogsbrynet, den bilen hade bakluckan öppen och det var dukat 2 stolar och ett bord.
Inte en kotte (jo, det var nog en jävla massa kottar) människa att skåda.

tyckte att det var obehagligt.

sen skjutsade jag småttungarna 1 timme senare och allt såg likadant ut.

Jag tänkte att jag måste ringa polisen.
det är säkert någe mord på gång.
det är väl några stackars pensionärer som stannat för att plocka liljekonvaljer här, det är en otrolig mängd liljekonvaljer där.
sen har någon dum mördare kommit och slagit ihjäl dem...

Jag bestömde mig för att vänta och se om det såg lika ut när jag åker till jobbet ännu en timme senare.
Jag pratade med en granntant på hundpromenaden och hon blev upprörd.

sen åkte jag till jobbet och då satt det en karl utanför bilen och läste tidningen.

Jag åkte vidare och ringde till kerstin, grannen för att be henne ha ögonen öppna.
Hon bestämde sig resolut attt klä på sig och gå dit.

Sen kom ett telefonsamtal tillbaka från henne.
Det var jägare, de jagade morkullor.
så nu på morgonen satt de och torkade sina kläder efter jakten.

pjuuu, vad skönt .
jag hann bli riktigt rädd.

Inga kommentarer: