torsdag 14 maj 2009

IQ

igår ringde jacob hem och lät förstörd.
-mamma! vet du vad som hänt?
-nej sa jag och kände hur det isade till i magen.
-jag gjorde ett IQtest på datorn...
-jaha? vad är det nu då? han tror väl inte på sånt? eller ska han söka ny utbildning nu? hjärnkirurg...
-sen ville de att man skulle skriva in sitt telefonnummer...
-nej. sa jag
-jo, jag gjorde det och sen fick jag 40 sms och alla kostade 30 kr.
-NEJ! sa jag men nu då?
-nu har jag inga pengar kvar...

tack och lov! att vi har låst telefonen efter en viss summa.
-Kom hem så får vi titta på detta så fort som möjligt.
-ja

han kom hem och jag letade information på nätet.
han har fått en prenumeration som kostar 90 kr / vecka!
sen var det en massa andra kostnader....
Hittade ett nr som inte går attringa till.
förståss-.
såg att det fanns en mailadress.

jag skrev ett argt mail.
ett argt mail som jag var säkert på att inte nån skulle läsa.
så jag av slutade mailet med.
FY!!!
hahaha
jaja

hej!
min son, Jacob 17 år satt idag och gjorde ett IQtest hos er via facebook.
som TUR är har vi låst hans abonnemang.
han kan endast använda en viss summa sen stängs den av för utgående trafik,.
denna summa tog slut i samma ögonblick som han i sin naiva tro skrev in sitt mobilnummer till er.

jag vill att ni med omedelbar verkan tar bort hans nummer från era tjänster och ger tillbaka honom pengarna.
en otroligt dålig tjänst som bara lurar en massa människor i fördärvet.

jag ska sprida ert namn så mycket jag bara kan så ingen mer blir utsatt för detta.
För att förtydliga allt ännu en gång!
Ta bort alla era tjänster/prenumerationer från telefonnr 073xxxxxx
.och detta NU!
grabben är omyndig och får inte göra sånt här men blev sugen eftersom ni i er reklam visar andra som han känner gjort detta IQtest.

Fy!

idag fick jag svar.
Hej,


Alla medlemmar i Winstuffhere måste vara över 18 år. Detta är ett krav och måste bekräftas innan ringsignalerna laddas ner.
Nu vet vi att medlemsskapet startades av en person under 18 år och vi har därför tagit bort detta nummret från klubben.
Vi kommer självklart att betala tillbaka alla debiteringar som är gjorda.
För att kunna skicka dig pengarna behöver jag följande:
*Ditt mobilnummer/nummer vilken är registrerad
*Ditt namn
*Din banks namn
*Ditt konto nummer inklusive IBANnummer och BIC/SWIFTkod (dessa behövs då det är en internationell överföring av pengar som skall göras).
Du får IBAN och BIC/SWIFT om du talar med din bank
Det kommer att ta ungefär en månad för Winstuffhere att bearbeta dina uppgifter och utföra återbetalningen till dig.


Jag bekräftar härmed att vi har avaktiverat nummer på alla våra tjänster 14/05/2009.

Inte törs jag skicka alla de där uppgifterna till dem...
nu har jag pratat med konsumentbyrån och står i kö till etiska rådet betal teletjänster.

4 kommentarer:

Anonym sa...

bra gjort viktoria! jag forstar att du inte vill ge alla dom uppgifterna....hmmm,lite lurigt tycker jag minsann,att dom behover sa himla mycket...skumt! Puss pa dig,Byby M

Kristofer Lundin sa...

Jag gick på samma nit jag oxå. såg ut som 5 av mina vänner hade gjort det, men det var fel bild på min flickväns namn så det såg lite skumt ut. jag tyckte det var lite skumt att man var tvungen att knappa in mobilnummer och operatör, och sen en pinkod?? sen så kom det sms att välkommen i klubben. alla sms kostar 30:- jag avreggade mig direkt på hemsidan. ringde supporten avreggade mig där oxå. sen skickade jag 2 mejl å sa att jag var underårig. nackdelen för mig är att jag har företagsabonnemang och där finns nog inga spärrar vad jag vet. jag fattar inte varför sverige inte kan lagstifta bort sån här skit.

ang iban bic/swift kontonummer så har dom rätt. alla dom där numren behövs. annars kan man göra det enkelt för sig och skaffa ett nytt kontonummer som dom betalar till. när man fått pengarna så flyttar man dom och stänger ner kontot dom fick. då borde man ju känna sig säker iaf

Pink Chocolatier sa...

Hej!

Jag har precis råkat ut för samma sak!!!

Jag gjorde testet¨på facebook, fast jag aldrig brukar göra testen så gjorde jag väl detta för skojs skull men ack så dum jag var!
Sms:en började trilla in, jag godkände sldrig något sms som dte stod att man skulle göra..Tänkte då att äsch det slutar väl men nää dom trillade in...Nu ringde jag dom och försökte få ett svar i va F*n dom höll på med..Självklart var det urusel mottagning från deras sida och inte kunde telefonisten svenska heller...
Men mitt abonemang sades upp enligt henne, ett abinemnag som jag inte sne hade godkänt!
Gahhaa jag blir såå himla arg, arg när dom lever på att lura folk genom sna här ful knep...

Nu ska jag maila dom och urförbannad är jag åxå...

:(

Tråkigt när sånt här händer...snyft..

camilla sa...

Hej, jag blev lurad precis nu för 5 min sen - skrev in moblnumret -och på nästa sida skulle man ange pinkoden, vilket jag ej har gjort. Dock fick jag sms med en kod och nu vet jag inte om jag debiteras eller ej. VAd tror ni som varit med om detta? Är man prenumerant nu mot sin vilja, trots att ingen pinkod skrivits in på deras sida?

mvh