torsdag 26 april 2007

Luktar daggmaskar?

Undrar om de gör det?
Jag grävde upp brännässlor och nån örtört av någe slag.
Allt det uppgrävda slängde jag in till hönsen, de kom på en gång och måste kunna lukta sig till maskarna.
Jag stod och studerade dem och jordhögen...
Det gick verkligen inte att se en enda mask men så kom hönorna och de gick raka vägen fram till högen och drog ut maskarna.
De måste lukta på något maskigt sätt...

Nu har vi haft en diskussion och vi kom fram till att hönorna HÖR nog maskarna.
Ve och fasa! Jag kan tänka mig hur de skriker:
HJÄLP! HON HAR HAFT SÖNDER MITT BO!!!

Hmm nu måste jag nog låta ogräset växa...
VIlken otur....hehehe

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte kan väl maskar vara gott tycker man , tur man inte är höna :)

Anonym sa...

Stackars maskar inte få vara i fred i sitt eget hem Trevlig blogg

Anonym sa...

Stackars maskar hu