onsdag 18 april 2007

Avlastningsrum vs syrum

Jag började dagen med att lyssna på Juliana som sin vana trogen ropade på sin pappa!
Bra uppfostrad!
men pappan jobbade natt så till slut gav jag mig till känna...
In kom yrvädret, vips så var det slut på nattvilan.

Väl uppe ramlade alla måsten över en direkt!

Först jamade det för fullt utanför fönstret och där var Tinnituss. Hon har varit borta i 2 veckor.
Så tjålig som bara en katt som varit borta en vecka kan vara. Hon stångade Jacob när han försökte klappa henne som tydligen inte var tillräckligt fort, hårt eller bra hon var tvungen att hjälpa till.

Bara vetskapen att kattskrabban var inne gjorde mig matt. Juliana kommer vara överlycklig och bära omkring på´na och jag kommer få tjata mig grön och skrika tills jag är tvungen att kasta ut skrabban.

Efter frukost, tvätt och tjat började jag städa på mitt "syrum" vilket har varit "avlastningsrum" lite för länge vilket innebär att vi inte ens kommer innanför dörren.
JAg har rensat, urvuxna vinterkläder, för stora sommarkläder, lagoma kläder, kläder som jag sparat utifall. Stuvbitar i alla storlekar och alla material. Skolpapper från mig, Adde, Jesper och Jacob.
Tro´t om du vill jag har lyckats skrapa ihop en papperskasse som jag ska kasta...
Måste bli duktigare på att kasta.

Kånkat, dragit och slitit i vävstolen innan jag fick den på plats men I did it!!
Fixat ett musikbord åt Adde.
Fått till ett symaskinsbord åt mig själv.
Två bokhyllor en fullproppad med stuvbitar och böcker och pärmar och skokartonger fyllda med garn, pärlor stickor m.m. m.m.

När Adde kom hem kl 12,25 var det faktiskt klart!
jag var tvungen att dra nästan innan han ens hann kliva ur bilen för jag skulle egentligen börja jobba kl 11,00 men barnen är sjuka!

Nu sitter jag här på jobbet och längtar hem!

Jag pratade med Adde i telefonen och han var så nöjd. Han kan se hur vi sitter där han i musikhörnan och jag framför vävstolen med tända ljus och rödvin.
fan jag måste nog ta trumlektioner för att kunna dunka i takt med hans musik...

WOW!! vilken hit mina mattor kommer att bli dessutom färdigfläckade av rödvin nerstänkta i takt med musiken som Adde skapar.
Välkommen att boka nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

testing

Anonym sa...

Trevligt