måndag 23 april 2007

Kalas med kalas hos Kalis

Äntligen kalasdags!
Kalis 40 vårar.
Lollos och Kalis kalas brukar var kalas!

2 olika potatissallader, en med grönmögelost och både sötpotatis och vanlig potatis, röd lök, haricote vertes och olja m.m.
En mer vanlig traditionell potatissallad. mmmmm
Vanlig grön sallad med avocado i mmmmm.
rostbiff som legat i en örtagårdsås mmmmm
lax, rökt och nån annan sort lax (jag är ingen diggare av lax )
Hembakt bröd av mormor.
sen fikabröd i långa rader!! Mmmmmmmmmmmm!!!

Vi satt och pratade om roliga kommentarer och jag kom på att Jeppa fick ur sig några roliga när han var liten
Han skulle berätta en Bellman historia, han hade hört att man sa bellman och sen nån nationalitet på de andra menah nblev lite konfys och ville berätta fort så han får ur sig...
Det var en Bellman ehe.. en torsk och en fisk!
antagligen menade han en norsk och en tysk
Jag exploderade i ett asgarv och han blev ursur för att jag skrattde innan historian var klar.
Sedan var han med när vi höll att lära mina småbröder att säga
6 laxar i en laxask. vi tjatade och tjatade om och om igen,
till slut säger Jesper
äh, 3 fiskar i en påse!
hahhha

1 kommentar:

Anonym sa...

Han är rolig den där Jeppa :) Ja så mycket gott det bjöds på i går mumsigt värre. Långa kliv med stavarna idag få se om Lollos gott inte hinner fastna. ha ha ha´re kram