måndag 30 april 2007

Gissa vem jag tänker på




Jag lekte en lek med barnen.
De skulle försöka lista ut vem jag tänkte på.
Jag tänkte "bara på människor från dagis.
En kille som jag tänkte på beskrev Juliana på följande; (när hon inte kom på namnet)
-"Åh, han som är så liten och lustig när han rör på munnen."
Hmmm? En treårings beskrivning av en kompis förvisso ett och halvt år yngre.
Sen ville jag att de skulle komma på namnet på den enda mannen som jobbar på dagis. Som förövrigt kallas Boppe.
-ja, han som är som en fröken på erat dagis? Den enda killen?
- det är ju jag sa Vigg.
- nej. alltså han som jobbar på dagis och är kille. Alltså är fröken. Bo... bo försökte jag med.
De tittade på mig som om jag var knasig sen ser jag Vigg lysa upp och jag förstår att han kommit på att det är Boppe jag menar.
- Ja, Fröken Bock!!
Ehe, vad säger man då!

Men de ville inte avsluta leken så jag försökte tänka ut nån mer och kom på en till.
- vad heter hon som jobbar i köket på dagis?
Båda barnet i munnen på varann;
- Mamma.

sen slutade vi leka leken. Jag fick svårt att hålla mig för skratt

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilka underbara barn och snygga brillor

Anonym sa...

Den var kul.... :D