tisdag 9 juni 2009

skatteåterbäring

jag fick ju en gullig kvarskatt på flera tusen, nästan 40...
jag dog upprepade gånger i en sisådär 10 min innan jag ens hoppade in i duschen.
sen vågade jag titta en gågn till.
därefter tordes jag gå ut och berätta för Adde.

sen dog han hur många g¨ånger som helst....

efter många om och men så fick vi reda på orsaker och verkan, och det kändes inte som om det skulle bli så många tusenlappar som jag skulle betala tillbaka.

jaha, så ska deklarationen fyllas i och klickas iväg.
jag gjorde det sen har jag haft en dov smak och känsla i magen.
vill få det klart.

Idag fick alla möjliga sina pengar tillbaka och jag kan inte se ett dugg i mina skattepapper via internet.
Ingen ändring at all.
fortfarande lika många tiotusenlappar skulle återbetalas.

Jag ringde och magen var som en tom boll som bara skrek....
HJÄLP!!!
men hur ska detta gå??

Jag hamnade på 146 i turordning...
men det gick fort!
fick snacka med en trevlig skattemas.
vi vred oc hvände på problemet.
och han fann det!

jag hade bara skrivit i mina inkomster och glömt göra avdrag.

men för det är det inte klart förvisso,
men nu vet jag för det första att jag gjort fel.
för det andra att jag kan göra ändringar när som helst.

typ NU!

Inga kommentarer: