fredag 12 juni 2009

golv

Vi har ju valt att lägga våtrumsmatta i badrum, toalett och tvättstuga.
ja, det ska vi.
Det är så folk tittar på oss som om vi är galna.
Det är klinker och kakel som gäller överallt, det är det som är modernt.
men inte här.
jag tycker att klinkers är skitsnyggt! inte tu tal om det.
men för det första så gillar jag inte det hårda.
jag vill gå på mjukt och inte vara orolig att nån ska tappa något som antingen går sönder eller att klinkersen går sönder.
Ramlar barnen på klinkersen så kan de slå sig halvt fördärvade men inte på en mjukare golvmatta.
sen har vi hört nånstans ifrån att vi i kalla sverige har tagit klinkersmodet från sydligare breddgrader, där de oftast har stenhus.
vi här uppe har oftast trähus som "rör" sig och det är inte bra för den hårda klinkersen som inte kan "röra" på sig. vilket kan medföra sprickbildningar.
därför väljer vi våtrumsmatta.
kanske för att vi är lite konstiga också?
vet inte.
men det kan nog bli rätt fint det med.

Här är toalettgolvet. Det är sjysst för där kan jag sen ta upp fler färger ur mattan.
och på så vis "förnya" toaletten när vi tröttnat på det gamla vanliga.
Till tvättstugan valde jag en rätt röd matta.
tvättstugan är ju inte något rum som man går till för skojs skull så där tänker jag göra det färgglatt.
det ska bli spännande!!

2 kommentarer:

pilleruttantuttantu sa...

det ser ut att bli superbra...spännande o se när de blir klart.Vi ska snart fixa till badrummet oxå å Lasse vill inte heller ha klinkers golv.
Fixa på så kommer jag snart ut och inspekterar. kram Pilla

Farmor Monica sa...

Låter väldans förnuftigt det där med att klinkers inte kan röra på sig medan våra underbara gamla timmerkåkar sträcker och tänjer på sig allt efter väder och vind. Leve våtmattan!!!