måndag 22 juni 2009

elak mamma

jag har en dröm!

en enkel liten dröm.
att få sova tills jag vaknar....av mig själv.
inte höra hur Juliana kämpar med att få upp oss.
hon är så hungrig så magen skriiiiker säger hon, hon har så ont i magen.
men oftast vill hon bara upp.

Barn älskar födelsedagar och namnsdagar och morsdagar och farsdagar...
jag fick en briliant idé.
-Kan vi inte låtsas att det är morsdag igen imorgonbitti? sa jag häromdagen.
-JAAAAAA!!!gapade två ungar med tindrande ögon!!
Jihooooo ropade hela mitt liv!

Morgonen efter smyger de och tassar upp och jag hör hur de tisslar och tasslar.
de har problem. de har ingen present.
men de skulle rita något!
sen försvann de nerför trappan.

Jag andades uuuuut och funderade om jag skulle vara tvungen att gå på kisserian eller inte.
Jag var nödd och tvungen.
smög mig upp gjorde det jag skulle tryckte så försiktigt jag kunde på knappen och smög mig tillbaka i sängen.

Sträckte ut hela mig i hela sängen och gnossade ner mig i kudden och blundade.
Då hör jag steg i trappan
som följs av barnaröster
-vi gratulerar, vi gratulerar...

det går fort att rita 3 streck på ett papper...

Inga kommentarer: