söndag 14 juni 2009

hundkul

idag är ännu en sån dag som inte är en hundägares bästa dag.

mina hundar gillar inte regn.
man få dra ut dem sen får man dra dem efter sig på promenaden.
men så får de plötsligt fart och man hänger på.
det är bara det att de fått syn på en gran.
under granar regnar det betydligt mindre.
så de kurar ihop sig under granen.
dår står jag i hällande regn och drar fram dem igen och drar dem efter mig och bara går och önskar att de ska bajsa nångång så vi kan få gå in igen.

men de är inte särskilt bajnödiga i regnväder har jag märkt...

2 kommentarer:

Olle sa...

Idag har jag bara öppnat ytterdörren, gett vovven en lätt puff i rumpan så hon ramlar ut på trappen. Sen stänger jag dörren o väntar 2 minuter...har hon inte tagit sig ut på gräset och gjort det hon ska då så får hon skylla sig själv! :) Vi har ju en gran hon kan bajja under faktiskt...
Husse stannar inne!

tiindra sa...

Hahah..kan inte låta bli att le....