måndag 1 juni 2009

latmasken

imorgon ska det regna.

Pjuuu!
annars skulle jag vara tvungen att vattna blomstren mina.

jag ser andra gå omkring med sina vattenkannor och i mitt huvud fastnar tanken på mig själv gå då med en vattenkanna.
Det är så idylliskt!
mormor gjorde allt det och mamma gör det.
går sen tillbaka med den tomma vattenkannan till regntunnan och fyller på nytt vatten som har perfekt temperatur och lagom syresatt för att gå till nästa rabatt.

visst är det idylliskt!!

men jag är inte där. annat än i tanken.

själv rullar jag ut slangen, har lärt mig hur mycket jag kan dra innan den åker ur och vattnar på eget bevåg.
sen får jag stå och kasta fram vatten till plantorna längst bort.
om jag håller på så en stund så ser det ut som om det har regnat på de små torra krakarna längst bort.

om det ser idylliskt ut?
skulle inte tro det.
måste se ut som om jag tror att någon ska gå på att jag försöker tämja en jävligt lång orm....

Inga kommentarer: