tisdag 9 juni 2009

Emma

Häromdagen hittade jag en annons om 8 st emmafåtöljer till salu.

sen dess har jag pratat med adde om emma fåtöljernas underbara varande.
han har inte varit på om jag säger så.

Idag tog jag saken i egna händer och mailade killen som hade satt ut annonsen.

Hej!
Jag håller på att övertala min man om att vi är i behov av 4 av dina fåtöljer...har du några kvar?hoppas, han börjar ge med sig...viktoria

Jag fick svar att han hade några kvar men att det är bäst att vi hör av oss om vi är intresserade det är fler som är intresserade.

Hjärtat i halsgropen satt i vägen när jag lite fint skulle ropa på adde.
-Adde! hörrö, de där fåtöljerna, du vet som jag pratat om...
-Hmmm.
-Han har iallafall 4 kvar...
-jaha? inte så glatt.
-japp! jag ler mitt allra vackraste leende.
Han ler tillbaka och skakar på huvudet.
-nej, jag tycker det är fel tidpunkt. sa han bestämt
-men duuuuu sa jag och la huvudet på sned och log lite ledsammare denna gång. Jag kommer ju aldrig klä om de där fåtöljerna som vi har däruppe...
-nej...svarade han men det är ju inte rätt tillfälle nu!
-kom och titta på bilderna ordentligt! snälla sa jag medan jag sträckte fram min hand för att möta hans. sen skulle jag dra till honom till skärmen.!

Han tog min hand och vips var han framför datorn,
-ahaaa, ja...
-ja visst är de! jättefina! de kommer passa perfekt där! eller hur???
-ja, JA det kommer de eller skulle de göra sa han men jag hann höra hur han ändrade sin mening.
-ja! det är ju precis den färgen! och jag kommer aldrig få häcken ur och klä om de där fåtöljerna. sa jag igen
-och jag har aldrig gillat de där fåtöljerna däruppe sa han
Jag satt som ett frågetecken? det har han aldrig sagt tidigare.
-men då så! klart vi ska ha nya fåtöljer! de andra är ju hemska! sa jag
-meeen...iså fall stoppar vi undan dem tills det är klart där?! sa han
-JA! sa jag och greppade luren...

imorgon ska vi hämta 4 st emma fåtöljer!!!
skiiitbilligt!
annars hade vi inte slagit till...

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow va spannande,kul med nya fatoljer,satt in bild snalla nar dom kommit hem! Adde,jag forstar att nar Viktoria ler sitt otroliga leende sa smalter du...By by M