måndag 1 juni 2009

pengar

På självaste morsdag tappade Vigg en tand.

Vid läggdags skulle alla de andra tänderna borstas som vanligt fast nu med några fler funderingar.
-mamma, tänk om man kunde ta ut en tand och borsta den så här och han visade hur han borstade en tand mellan fingrarna i luften.
Naturligtvis kom jag att tänka på min farmor hon hade löständer.
-min farmor hon hade löständer sa jag och berättade att hon tog ut all tänderna där uppe först och så borstade hon dem sen la hon dem i ett glas med vatten över natten sen gjorde hon samma sak med underkäkens tandrad.

Vigg stod och vrålstirrade på mig...
jag tyckte mig kunna förstå hur konstigt detta måste te sig i en liten pojkes öron.

-HJÄLP! hur mycket pengar fick hon då??? blev hans slutglitiga kommentar.

ja, undrar om tandfén hade en heltidstjänst på bara min farmor?

Inga kommentarer: