lördag 7 mars 2009

victoria och daniel...

min första spontana var ju att de får stå för festen själva.

men så har tankarna grott.

Hur ofta har vi kungligt bröllop iSverige?
Kanske var 30:onde år.
´
Vi lever i en monarki och jag tycker det är häftigt.
Coolt vi har en kung som vi kan följa bakåt i tiden.
Det känns lite mer exotiskt om man jämför med president.
De är ansiktet utåt för Sverige och det är många som fascineras av tanken på kung, drottning, prins och prinsessa.

så om vi var 30:onde år hjälper till att bekosta ett storlaget bröllop som lockar tusentals av människor till Sverige...jag tror bara att sverige blomstrar av det.
Svensk handel är ju rätt säkra på att det kommer miinst inbringa 2,5 miljard till kassan.

ja, polisbevakning och allt det omkring kommer kosta.

men jämför med Amerika.
de har val av president var 4:de år. och den cirkusen slipper vi här.
visst vi har val av statsminsister med regering men det kommer aldrig upp i den storleken som president val eller kungabröllop.

Klart vi ska, inom rimliga gränser!!!! se till att vår nästa monark får ett bröllop som är värt en svensk.

sen skiter jag i victoria och daniel.
tycker det är mest häftigt att de har sommarstuga nästgårds vid mamma å dåm.
mamma å dåm åker förbi victoria och daniel när de är ute på promenad. (det vill jag med!!)

men nu skiter jag i det förvi ska på bröllop snart!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Spannande tycker jag...att din mamma bor sa nara deras sommarstuga,coolt eller va`??? Kanske Viktoria kommer och behover socker nagongang! Harligt med kungabrollop,lite mysigt! Jag ar stolt over svenska kungahuset pa nagot vis...Puss Malin London