tisdag 10 mars 2009

orsak och verkan

jag pratade med Butta i telefonen idag och vi fick några glada och goda skratt.
bl a så frågade hon hur jag kunde klippa så kort i nacken på Vigg.
(ja, förut.....)
jag kände hur jag höjde på ögonbryna och funderade på vad hon menade?
jag som inte ens är frisör..hur skulle jag kunna förklara hur jag klippte kort?
samtidigt bilderna av Viggs nacke som var på väg att bli synlig igen fladdrade framför min syn...
då hör jag hur hon säger
-jaa, jag kan knappt titta på Gabriels nacke. Han är så kittlig...
-jahaaaa, ja nej det är inget problem sa jag. När jag förstått att vi tänkt olika
-nej, det går så bra att klippa bak,. Det är värre att klippa därfram.. .de hatar att få hårstrån i ansiktet...
sen skrattade vi....
Gabriel har alltid kort lugg...och långt i nacken (typ hockeyfrilla)
Vigg när han är klippt har lång lugg och svinkort i nacken...(typ pottfrisyr)

det finns orsaker till allt verkar det som

Inga kommentarer: