måndag 23 mars 2009

HUndtricket

jag har inte sett filmen me ntror att jag har förstått innebörden.
skaffa hund så träffar du kärleken eller något ditåt.

VI har ju inte skaffat hundar för att skoja upp vårat sexliv direkt men det är ju förvisso så att man får prata med männsikor som jag inte skulle prata med annars.

Först har vi urgammal farbror som lutar värre än tornet i piza.
varje gågn vi möts är jag rädd att han ska avsluta sina promenader på stört.
tårögd står han och tar sig för hjärtat.
Han har haft en likadan hund som bazir.
Han säger inte mycket han står bara där lutande och håller sig för bröstet och tycker att de är det finaste han sett.

sen har vi nästa...
en dam i stickad, lurvig blå mössa med stavarna i ENA handen.
( Innan jag fattade vad det var för spår... ett litet djur som hoppar jämfota fram...) hon kedjeröker med den andra handen.'

Hon stannar och pratar om sin långhåriga tax.
jag tror jag kan mer om hennes tax som föddes 1974 och dog 16 år senare, än vad jag vet om mina egna barn.

Åsså har vi grannarna som tillslut började heja efter 4 år.
De stannar också och snackar hund.

fattar ingen att jag har hund för att få en rejäl promenad.
jag hinner kallna hela tiden

Inga kommentarer: