lördag 28 mars 2009

klämkäck..

ibland säger man saker utan att mena det ihjäl sig egentligen, eller jag gör så iallafall.
Kankse bara för att det inte ska bli tyst. den jobbiga tystnaden.
mer visa att jag har sett och nu uppmärksammar jag att du är här.
så säger man något i stil med
-vilket värdelöst väder det är....
bara ett litet konstaterande.
så finns det vissa som måste var så ini helvete hurtfriska och klämkäcka och så positiva så man har lust att kräkas på dem...
-jaja, men det kunde vara värre...

Det är väk sjölvklart att det kan vara värre! Jag sa faktiskt inte att det var det värsta vädret i mannaminne.

sen sa jag
-hu, hell of a morning jag hade i morse....
-jaha? vaddådå får jag en motfråga
-ja, adde jobbar började 15 igår och kommer inte hem förrän kl 20-21 ikväll....
åsså har jag 4 barn som ska iväg, hundar som ska promeneras, höns som ska matas ....
-jaha, det låter som du tagit åt dig lite för mycket.

OK!? jag får placera bort mina barn, skjuta hundarna oc hsälja hönsen till kronfågel, garanterat utan glasbitar.
Det var inte det jag ville med min kommentar.
Jag ville bara landa och komma igen och jag kan komma igen på det viset att jag pratar om saker och ting.
att juliana har börjat med största möjliga demonstrationer på morgonen.
vägrar ha kläder på sig eller bara vissa kläder, vägrar gå på dagis... osv.
Är man helt ensam och vet att jag ska vara det i 1,5 dygn så kan det vara skönt att få säga hell of a morning!
-nej...jag har inte tagit åt mig för mycket. men det kan lätt bli för mycket om det spricker pga att ett av barnen sätter sig på tvären.
sa jag oc hsatt och surade.

en stund.
sen såg jag en annons.
En famlij som söker en personlig assistent till sin 2 åriga son.
han var cpskadad, gravt utvecklingstörd, epelepsi och ännu mer saker...
-fy, sjutton ! vad gräsligt sa jag stackars familj.
-äh, det finns värre saker! säger den hurfriska, klämkäcka...

Jag satt tyst i ca 2 sek.
-nej, jag tror inte det skulle kunna vara värre än att ha ett sjukt barn. Nej, jag kan verkligen inte komma på något värre. Tänk att ha ett barn som är så sjukt..

Den hurtfriska, klämkäcka satt faktiskt tyst...
-nja,,,,ähmmm det kanske du har rätt i.....

Inga kommentarer: