tisdag 24 mars 2009

en tonåring och dennes framförhållning

För ca 4,5 månad sen visste "vi" att Jacob ska ut på praktik v. 13 och där är vi nu!

i julas träffade jag en målare och la ut några krokar om att jacob skulle behöva en praktikplats.
Han sa inte definitivt nej men han sa inte ja heller.
han sa att vi kunde ju ringa och höra längre fram hur mycket jobb han har då, när det närmar sig.

Den senaste 1,5 månaden har jag gång på gång påmint Jacob om att han måste ta tag i detta.
Lite oftare och oftare...även hans lärare har jag pratat med.

sen är jag dagvill så det är ju ännu värre med veckorna..
igår gick han upp sen gick han och la sig....
Jag efter och undrade VARFÖR???
-jamen...jag har ju ingen praktikplats juh...

Nu har alltså praktiktiden börjat...
igår fick vi upp honom så han skrapade och målade lite här hemma...

imorse i all jäkt tänkte jag inte på att gå in och skrika åt honom...
så när jag kom hem kl 14... så låg han och sov...

Grrrrrrrrrrrrrrrrr.
sen hade han en massa konstiga grejer för sig.
så kl var15.45 när han kom på att det var för sent att ringa till någon och prata om praktikplats.

men han gjorde det tillslut i allafall...under pistolhot.

och fick inte svar någonstans....

Inga kommentarer: