torsdag 30 augusti 2007

svammel

Igår bloggade jag runt lite. Jag insåg att jag kan klicka på mina intressen eller musik och filmer ja, sånt som står i min profil 'då får jag upp listor på andra som t ex lyssnar på samma musik eller tittar på samma filmer eller har samma intressen.

Det var ju lite skoj så klickade runt och kollade läget bara så där...
Men så hittade jag en bloggare som kallar sig själv för "mjukispolacken".
Eftersom jag är halvpolack tyckte jag det var askul med flera polacker som dessutom lyssnar på lika musik som jag.

Men jag tycker det är jättesvårt att skriva en kommentar till någon jag inte har en aning om vem är.
Han kallar sin blogg för något liknande. Jag heter Krzysztof, försöke uttala det om du kan. (På ett ungefär ).
Jag tycker att det finns ett polskt namn som är svårare att uttala.
men kände mig dum att komma och mästra och säga hörru det är väl inget svårt! Zbigniew däremot är svårt att uttala...
Så jag skrev en "liten" kommentar...
Läste igenom den ordentligt efter att jag hade skickat iväg den.
Han om nån måste tro att jag är knäpp.
Så här såg min kommentar ut.


Vickiehickietorian sa...
Hej!
Jag är halvpolack!
och det ser man po lacken?!
Nej usch vad dåligt! fast jag är det.
Hmmm.
och snurrig...
Har du läst boken "Hjälp jag heter Zbigniew"?
jag fick förstå att det inte bara är mina kära polska släktingar som beter sig som... polacker?
Jaa,du det här är antagligen den svamligaste kommentaren du någonsin fått och kommer att få.
Jaja,jag tycker det är svårare att uttala Zbigniew än Krzysztof.det var nog det jag ville komma till hahahaha
Ha det bra!

1 kommentar:

dentatuerademamman.com sa...

Vi har varit i Polen fyra gånger, två gånger med barn och 2 gånger med kompisar. Vi åker alltid till samma ställe: Hotell Haffner i Sopot. Det är kanon och maten är suverän!!