fredag 14 augusti 2009

snurrig

igår var första dagen.

Jag fick en förträfflig lärare som skulle gå igenom landstinget.
Det om något är det område jag mest sällan har funderat över.

Iofs väldigt intressant.
har aldrig tänkt på hur det är uppbyggt.

Remiss=vårdbegäran
vårdåtagande och vårdåtgärder...
ja, dessa begrepp började vi med.

Men det snurrade rätt så rejält i huvudet när jag kom hem.

jag var tvungen att åka och handla och träffade en tjej, nyinflyttad, som jag inte känner särskilt bra.
det var faktiskt bara 2 gågnen jag pratade med henne.
Hon undrade var vi bor och jag förklarade att det är så mysigt på grusvägen med hästar och så.
Att ska de ta en promenad skulle de passa på att gå där.
-jaha, har ni också hästar? frågade hon
-nej, det har vi inte svarade jag sanningsenligt
-nehej, har ni några djur då? undrade hon vidare
-nej, det har vi inte sa jag för att stoppa mig själv snabbt. JO, det har vi ju visst det. skrattade lite förläget
-ok, vad har ni för djur då? frågade hon
och jag hör mig själv säga till min stora förvåning
-får!
VI har inga får!
-NEJ! det har vi inte alls...
hon såg rätt så förvånad ut.
-heheh, vi har inga får men vi har höns, katter, kaniner och hundar...

och kommer dessutom mig inte för att förklara varför jag beter mig så underligt.
tyckte det var bäst att shappa...

snurrig?!
jag ?

1 kommentar:

Anonym sa...

Skrattar gott när jag läser din blogg,Härligt, skönt att du skriver det de flesta bara tänker. Var tvungen att läsa högt för Musse igår vad Juliana hade gjort på dagis med kompisens strumpbyxor.
Känns som Bridget Jones dagbok- lika fantastiskt roligt.