onsdag 12 augusti 2009

blåbär

det är tur att jag känner folk som vill ut i skogen och ta del av dess rikedomar.

jag är ute med hundar och ungar lite då och nu men inte tar jag med mig något att plocka i heller..

I lördags kom jag och Carina överens om att vi skulle ut och leka mors lilla olle.
Jag vill då helst vara mor och skrikandes skrämma bort alla odjur som tack o lov inte är nära mig! utan i detta fall Carina...

Jag hade lite svårt att hålla mig när Carina kliver ur BMWn med en 20 liter blå hink i högsta hugg.
Jag stod där med min 2 l creme fraiche hink.
den såg verkligen minimal ut...

Men jag tycker inte att det är kul att plocka bär.
det där första varvet...
det tar så lång tid att få bottenskyla.
och ju mindre hink dessto fortare bottenskyla!


Hon kommer ju få plocka lika mycket som min lilla hink rymmer innan hon får ett varv blåbär.

HUrsom...vi plockade nog 2 liter var.
jag har aldrig plockat så mycket bär på en och samma gång.

Nu ska de frysas in så Vigg får våra egna blåbär på sin födelsedagstårta i december.

Och denna gång var det riktigt roligt!
jag antar att det var sällskapet!

1 kommentar:

tiindra sa...

Jag har en sådan tur så att jag får blåbär hemmleverarerade till dörren...Inte dumt!! Jag har en svärfar som plockar till alla nära och kära..så varför ut då..Visserligen tycker jag om att vara i skogen men precis som du skrev så tar det sådan tid innan det bli ngt i hinken...