tisdag 11 augusti 2009

andas långsamt

Idag försökte vi få Juliana att åka till dagis en liten stund fast Vigg var sjuk.
så att hon kunde leka av sig lite.
menNEJ! hon skulle vara hemma om någon var hemma.

Mot slutet av dagen har hon i princip klättrat på väggarna.
Totalt understimuelrad.

Till slut var hon så arg på mig som inte hittade på tillräckligt roliga saker för henne så hon drog en filt över huveudet och gick omkring och SKREK därunder.

Min käraste man skulle repa med vilda hjärtan idag så jag skulle verkligen få en heldag med barn.
Jag lyckades få dem i säng i hyfsad tid.
De behövde verklgien sova för att orka...
Mannen i huset kommer hem hyfsat sent och jag har tillbringat min kväll i telefonen utanför de söta små livens sovrumsdörr för att ha lite koll på att de inte börja bygga leksakslandskap i sitt rum.
De gäspade och hade precis börjat somna in när deras pappa kom hem.

Eftersom jag satt i telefonen så var jag inte riktigt på hugget...
Han går in till barnen!
så på en halvhundradel blev de skitpigga! som om de hade sovit ett par dygn på raken!!!

för att han ville säga godnatt!?

Nu har jag just suttit här utanför deras dörr igen efter att jag smög mig upp och skulle titta till dem...
de hade byggt upp ett landskap av varje kvadratmillimeter av sitt rum.
Lekte bättre än de någonsin gjort.
och klockan?!

jag kan ju bara säga att det inte blev någon vuxentid ikväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Guuuu vilka rara barn ni verkar ha

Lill-Prinsen

tiindra sa...

Hahah, dessa barn..:jag brukar retas här hemma med att säga att vuxentid får man när man är pensionär....

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack