tisdag 19 januari 2010

mycke nu

I helgen tänkte jag tankar som inte var någe glada...
typ
det som skulle kunna hjälpa min familj var att jag dog, dödde och försvann...
då skulle de kunna leva på livräntan, då försörjde jag dem igen...
var jag så dum som sa upp mig från ett jobb så var jag nu tvungen att ta konsekvenserna av det.
och det enda som återstod var dödens död.

Nej då men inte långt därifrån.

Jag visste inte vad jag skulle göra, har ju gjort så mycket som jag kan känns det som.
utan att mordhota någon att ge mig ett jobb.

det är helt värdelöst med ekonomi, när man inte har någon...
det t o m sätter hela förhållandet i gungning.

Igår fick jag papper om att jag kommit in på en fristående kurs på malmö högskola 100 % distans.
Pju, nu får jag iallafall csn pengar tänkte jag!

sen ringde en som hade fått tips om mig, de söker hjälp till sitt café och hört att jag kan baka och laga mat.
det blev bestämt att jag skulle dit på kvällen.

strax därpå ringde en som ska vara med och starta upp ett boende för ensamkomna flyktingbarn.
de vill att jag kommer på torsdag och börjar gå dubbelt innan de startar upp på riktigt...

idag får jag veta att det var 5 st som inte kom på uppropet till beteendevetar programmet...
jag står som 2 reserv.

vad i hela världen!?
vad ska jag göra nu då?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det löser sig för dig och att du finner den rätta vägen!

Kram och lycka till!

Annis

lena sa...

Tänk så livet är...från den ena dagen inget till den andre dagen flera..
Känn efter själv innerst inne vad du vill göra och gå efter det...Rådfrågar du folk så blir du snart snurrigare i skallen skulle jag tro..
I sådana här lägen önskade man ibland att man kunde se in i framtiden för att veta att man väljer rätt ....

Mrs Gilmour! Ja, som David Gilmour... sa...

Vilka spännande val! Oj, vilket huvudbry att välja bland så mycket skoj. Det är klart att det bara skulle avra en tidsfråga för dig innan möjligheterna hopar sig. Du verkar ju så rackarns livfull och kreativ, och då brukar det lösa sig. Själv så pluggar jag ju som heltidssysselsättning och det kan jag varmt rekomendera, men lyssna inte för mycke tpå mig för ungefär en gång i månaden vill jag göra någonting annat. jag är till och med i vissa stunder beredd att jobba heltid på IKEA. Nä, oj vad härligt att du har lite av välja bland för att gå utan inkomst suger verkligen. Du måste berätta vad du har valt sås nart du gjort ditt val.

Kram!