torsdag 17 december 2009

uppdatering

jag har inte bloggat på ett tag.

allt kan man inte blogga om eller iallafall inte så här öppet.
Det kanske är dags för en liten uppdatering.

Jag är arbetsfuckinglös och eftersom jag fixade det själv så är jag ännu mer fucking fattig.
52 dagars karens får man om man säger upp sig själv.
BRA! tycker jag men....samtidigt borde man titta från fall till fall av vilken anledning man har tagit ett så drastiskt beslut.
Fast det är klart det finns de som är duktiga på att ljuga förståss...
så skulle systemet utnyttjas.
Ok, jag ska inte klaga!
men det är svårt!

I december månad har jag jobbat på en restaurang som sagt och har hand om jultallrikar och julbord.
När jag blev ditkallad sa han att jag ev skulle jobba onsdag, fredag, lörd och söndagkvällar om det skulle behövas.
Det var inte så mycket bokningar så vi skulle se.

och bokningarna rullade in!
jag har jobbat arslet av mig...
kanon med tanke på ekonomin! och det är tur att det är en övergående tid!
snart är det slut. på lördag för att vara helt ärlig,
då tror jag att jag fått ihop en heltid fast det är bara den 20.

Så snart så ska jag försöka fixa jul här hemma också.

idag ska jag jobba på annat håll men fixa julmat där också...

KOmmer vara rätt trött på julmat detta år!

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka =) Jag förstår vad du menar med "Julmat" efter att ha jobbat som kallskänka i 17 år... Och eftersom man har slitit arselet av sig hela december så blev man ju tvärsjuk så fort man slappnade av efter allt jobb.... Bläää, så m a o jag har det bättre på SJ, kramar Marre