onsdag 16 december 2009

julmat, grismat eller vad blire?

jag jobbar för fullt med julbord just nu.
och då menar jag för fullt!
idag började jag kl 9 och kom hem nu kl 21.

min chef, köksmästare och tillika vapenbroder är muslim.
Nu vet jag en massa om muslimer och Jordanien.
Muslimer äter inte gris, inte ens på fat som det kanske legat en gris på...nej, jag menar , griskött på. förståss!!!
så där gäller det egna tallrikar och t o m egen diskborste som aldrig borstat en gris...

Mig spelar det ingen roll! Alla får tycka och tro på vad de vill och äta vad de vill bara ingen försöka pådyvla mig deras tro och tänkande.
självklart lyssnar jag intressant och tycker det är spännande som tusan att lära mig!

Jag är en liten retsticka...
Satt och gnagde på benen av en gris...usch! vad äckligt det lät!
jag gnagde på revbensspjäll!!
så ja!
mycket godare!!
Tyvärr har jag en liten egenhet...eller jag och jag, slapp jag skulle jag vara glad!
men jag blir utsatt för en trist grej...
det fastnar lätt mat mellan mina tänder.

Jag tänkte skoja till det och samtidigt få min arbetskollega att rysa lite...
så jag säger
-Jaha! Vet du vad jag har nu?
-nej? sa han och tittade upp på mig

här skulle jag svara...
jag har fullt med griskött mellan tänderna..le och låta de grisiga tänderna skina av fett.

Det var bara det att jag sa...
-jag har fullt med griskött mellan benen!
och log ett riktigt vargagrin!?!

Det var när jag såg hans min som jag hörde vad jag sagt...

-nej då, jag skojja bara...det har jag ju inte....jag menar....ehummm....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att du är tillbaka vännen så att man får sig ett gott skratt..... Jag har saknat dig i bloggen :0 kram Marre