lördag 19 december 2009

sällskapssjuk

Igår jobbade jag från 6.30 till kl 20.00
Jag fick en förfrågan om jag kunde ta hand om en begravning några timmar mitt på dagen.
självklart! sa jag ja.
Slet upp Jacob för att ge honom en chans att få jobba lite.
så vi var i lokalen och dukade då på morgonkvisten.
KALLT så in i baljan var det.
de fick inte igån värmen i köket! så där satt jag och Jacob i 14 grader medan de åt, drack, fikade och höll en himlans massa tal...
sen jobbade jag vidare på restaurangen.

fick sluta lite tidigare åkte hem i 23 minusgrader, huaa!

slängde mig i soffan och bara låg och önskade att det skulle vara lördagkväll istället.
då är det slutjobbat med julbord!
det har varit lite mycket skulle jag kunna säga utan att ljuga!

medan jag låg där så ser jag i ögonvrån...
en råttjävlen springa fram under spisen.
jag fick ur mig ett klassiskt kvinnoljud.
-IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII, ta bort den, ta bort den Adde!!

Nu ska vi vittja fällorna snart...
äckeldjur!

1 kommentar:

Plastmor sa...

å jag å jag å jag som nyss var där
tur han höll sig borta då i alla fall. Gräsliga djur