söndag 8 juli 2012

tiden går

Idag ska jag laga en väldans god fiskgryta som jag inte gjort på länge...
så länge att jag inte kom ihåg vad det var i den.
Då kom jag på att jag skrev nog ner ingredienserna på bloggen.

Vickiehickietoria.
som levde nära mig och följde mig i allt.
Det var kul att kolla in här.
Skitkul för Vigg och Juliana, jag har ju dokumenterat deras uppväxt.

Jag ska verkligen försöka skriva lite då och då...som minnesanteckningar.

Idag är det den 8 juli.
Vigg och Juliana lyckades äntligen sova en hel natt i tält.

Det har tokregnat som nästan hela denna sommar.
Vi håller på att renovera köket, golvet är uppslitet, rören är precis dragna till nya diskbänken.
Det är varmt, kvavt och kvalmigt och en väldig massa sågspån.
Adde och barnen bestämde sig för att åka till gropen och bada av sig när det var uppehåll.
Jag skulle stanna hemma och få en stund för mig själv, men tänkte att jag för sjutton skulle passa på att ta en cykeltur.
och när jag ändå var i farten så tänkte jag att jag skulle kolla hur långt det var till gropen.
Så jag cyklade oc hcyklade.
Det var 9 km lite drygt, i samma ögonblick som jag kom fram smällde det till, åskan!
jag hejjade och vände om.
Adde fick ta över när de sen kom ifatt mig.

Väl hemma sa vi att vi skulle ta och åka på bio, Ice Age 4 i Sala.
När vi kom fram var det skitlång kö...
Jag tänkte att vilken tur att jag bokade biljetter...Det visade sig att INGEN som jobbade där var där.

Irro!! tillslut fick jag tag i en snubbe på Eurostar i Stockholm som blev lätt stressad...
Tillslut fick vi gå utan bio. De fick inte tag i någon som kunde jobba.

Vi hyrde Dumma mig, åkte hem och käkade glass och myste i soffan istället.

Nu blire fiskgryta a´la vickiehickietoria!
I´ll be back!

Inga kommentarer: