torsdag 10 september 2009

dotter

det måste ligga i generna!
på nästan alla barn av alla kön.

Idag satt Juliana framför bolibompa och ropar på mig.
-mamma! du...
-ja?
-är vi lediga tillsammans nångång?
-jo, det är vi. och det hugger ordentligt i magen. Det känns verkligen som om vi aldrig är lediga tillsammans...
-va bra! för om alla är lediga i vår famlij...så kan pappa och vigg vara hemma så kan vi åka till en speciell ellaffär? (hon tror att affär heter ellaffär för att vi alltid säger tillaffärn...)
-jaha? vad menar du? undrade jag.
-jamen om du och jag kunde åka till en sån ellaffärn som har klänningar och sånt och kanske handla något...
-jaha! du vill åka och shoppa loss? undrade jag och fnissade inombords.
-vad är shoppa?udnrade hon
-det är när man åker till såna affärer som har sånt som man gärna vill ha och handlar sånt som man gärna vill ha och det är inte mat.
-JA! jag vill shoppa!

Jag har aldrig fått den önskningen av någon av grabbarna.
jo, förståss när de blivit så stora och känt sig panka...

3 kommentarer:

Gudfar sa...

Nu har ett shopping-monster vaknat!! ;)

LoWa sa...

Jag med två döttrar kan ju berätta att det var skoj i början när dom ville med och shoppa. Men nu... De shoppar mer än mig och det ska vara kvalité=dyrt säger dom...

Anonym sa...

Jag längtar jag oxå Katharina