tisdag 21 april 2009

seegt

pratade ju med Jeppa igår vid halv tolv tiden så jag skulle sova gott.
då var de i arboga.
på ett lastbilshak och skulle försöka ta sig vidare.

Imorse försökte jag ringa.
bara den eländiga telefonsvararen.

Näär jag vid 11.30 tiden var ut och skulle ge hönsen färskt vatten ser jag att de hade vatten...
fruset. det var is.
Genast tänkte jag på sonen som ska sova i tält-.

Jag beslöt mig för att om han inte svarar i sin lur skulle jag ringa Kalle igen.
sagt och gjort.
Kalle svarade.

fniiiiiss.
Jag pratade med dem 23.30 och nu var kl 11.30.
De stod fortfarande i Arboga...
-men hur har ni sovit? undrade jag. För jag var nyss ut soch skulle ge hönsen vatten och då hade deras gamla vatten frysit till is tillade jag...
-Wiiii, burrr... jag fryser som ett as oc här sviiiiiinhungrig! hör jag en huttrande stämma i andra änden...
Samtidigt som det tutade i min lur. Någon annan ville mig något.
-oj! jag förstår det.... hua. men nu är det någon annan som ringer. Jag hör av mig igen. sa jagoch la på.

Jag ska bara hjälpa till om det är kriiiis.
jag ska!!!
jag kan!!
jag tror det!!!

Inga kommentarer: