tisdag 21 april 2009

galen

igår råkade jag stå bakom jacob när han loggade in på msn.
det kommer upp en ruta där det står: 178 nya meddelanden.

-men! har du 178 st mail i inkorgen sa jag.
-ja vaffan, orka titta igenom....det är bara skit jämt. svarade han suurt
-men.. tänk om...
-jaja

slut på den diskussionen...

imorse slog det mig att jag uppgav hans mailadress till sala kommun när han sökte sommarjobb.
jag kastade mig på luren
-Hej mammas lilla Gull! Jag kom på att du måste kollla din mail emellanåt. Vi uppgav din mailadress till salakommun till sommarjobbet. Tänk om de svarar på din mail!
-ja just ja, bra. Jag ska kolla på en gång när jag kommer till skolan.
-jaja, så bråttom är det ju inte... utan mer att du ska kolla...sa jag ansvarsfullt.

Sen gick det en timme...
RING
-Ja, det är vickie. svarade jag som vanligt.
-mamma! hör jag en uppgiven Jacob
-men vad är det? undrade jag oroligt
-åhhhh, jag har missat en grej...
-vaddå? Jag trodde att det rörde skolan förståss.
-jag har ju inte kollat mailen....och jag hade fått ett moddelluppdrag...
-Neeej, sa jag med eftertryck...
-jo, det var den 16 april sa han lesset.
-men, nu får du ju tänka att du har
-bli inte arg!! säger en arg röst i andra änden
-nej, jag är inte arg. Jag vill bara säga att du får se detta som något du lärt dig av. Ger du ut din mail så måste du räkna med att du måste kolla din mail.
-ja, hörs nu en liten röst. Jag ska alltid kolla mailen.
-ja, detta var trist men nu vet du... detta kommer inte inträffa igen eller hur?
-nej, det var mycket pengar som det gällde.....
-det behöver du inte gå och älta överhuvudtaget. Gjort är gjort! nästa gång blir annorlunda...
-ja...nej, det kommer inte inträffa igen.
-bra! då hörs vi....hej då.

Inga kommentarer: