måndag 22 mars 2010

varför?

ärrad, sargad av livet.

det är svårt att stå för och visa upp sin svaghet.
sakta men säkert kommer näsan högré och högre över vattenytan.

jag har varit ledsen och jag har känt mig besviken.

ibland på vissa personer men ibland även på hela mänskligheten.

det är viktigt för en del att sätta sig över och trycka ner...
när livet känns som ett teaterdrama att det inte finns så mycket äkthet med längre.
då blev det tungt att skriva ner och på så sätt mer eller mindre vara tvungen att visa sin mest
svaga sida.
visa att man bryr sig, att man reagerar.
Jag klarade inte det det är en av anledningarna till att min blogg legat i träda så länge.

vi får se vad som händer nu...
jag känner mig lite starkare och fått lite distans till allt som hänt och kanske kan jag se det ur ett annat perspektiv och kan "prata" om det, kanske skratta åt det...

men jag mår bra! och jag kommer krypandes ur min grotta som jag har behövt grotta in mig i.

2 kommentarer:

lena sa...

Ibland behöver man göra det " att bädda" in sig och bara vara...precis som vissa djur som går i ide..
Kan tala om att säckarna är tillrätta nu .).:de finns här hemma och nu vågar jag INTE ta med de och ställa de på jobbet igen...Jag skulle ev kunnasvänga förbi med de i helgen..Är du inte hemma så lägger jag de ngn stans på eran gård...Jag ska iväg på kurs på tärna igen och då är det ju nära...

Vickiehickietorian sa...

Åååååå vad bra att de kom till rätta!!
På söndag är jag hemma med barnen själv mest hela dagen...
säg en tid och jag slår på kaffehurran!!