söndag 26 april 2009

lokalsinne

i lördags morse när vi slog oss ner i bilen säger adde
-har du kollat i kartor eller så? eller hittar du av sig själv?
-nej, jag tror att jag hittar sa jag. Vet på ett ungefär var Kolmården ligger...
-jaha! oj...
-men vet du inte alls? frågade jag.
-nja...du sa alldeles vid Norrköping va? frågade han tillbaka
-japp! sa jag klämkäckt
-jamen då ska vi neråt!....va? sa han först segervisst sen lite mer osäkert
-ja sa jag och vart kör vi då då? frågade jag fast det är en väldigt självklar fråga
-jamen det är ju mot Gävle!

Han vet att vi ska neråt alltså tolkar jag det som om att han vet att det ligger mer söderut...
Men hur i hela friden kan man få Gävle till neråt landet???

1 kommentar:

Milo sa...

Jag vill bara tala om att jag har startat upp tjejsnack igen! Samma adress som innan, men lite enklare system! http://mlilja.net/tjejsnack/ Välkommen tillbaka om du vill! Kram Milo